Reklam Disney+ Kullanılabilir: İşte Fiyat
Haziran ayında ülkemize giriş yapan sinema ve dizi platformu Disney+ , kısa sürede tüm Türkiye’de tanınmayı başardı. Bugün kullanıcılarını üzecek bir haber geldi. Abonelik fiyatlarını %85’in üzerinde artıran platform, aylık aboneliği 64,99 TL’ye, yıllık aboneliği ise 649 TL’ye çıkardı.
Tıpkı Netflix gibi, Disney+ da son aylarda ortalıkta dolaşıyor. daha uygun fiyatlı bir hizmet Beklenen gün geldi ve reklamlı Disney+ bugün prestijiyle ABD’de kullanıcıların beğenisine açıldı. Gelin yeni hizmetin detaylarına bir göz atalım.
2023 yılında diğer ülkelere de gelen Disney+ reklamları ile ABD’de 7,99 dolardan çıkış yaptı.
Disney+, reklam abonelik sistemini ‘Disney+ Basic’ adı altında aylık olarak başlatıyor 7,99 dolar fiyatla satışa sunuldu. Yeni sistem şimdilik sadece ABD’deki müşteriler tarafından kullanılacak. 2023’te diğer ülkelere gelecek..
Reklamlı Disney+, reklamsız ve 10,99 fiyat etiketine sahip reklamsız sistemden 3 ABD doları daha ucuzdur. Ayrıca şirketin yeni sistemde de kullanıcılara oldukça iyi hizmet vermeye devam ettiğini görebiliyoruz. Disney+, reklam aboneliği olan kullanıcılar tarafından kullanılabilir. Full HD, HDR10, 4K Ultra HD, IMAX Enhanced gibi yüksek kaliteli sahneler sunmaya devam ederken, aynı anda dört cihazdan yayına izin vermeye devam ediyor.Ayrıca, kullanıcılar tüm içeriğe erişdevam edebilir
Çevrimdışı görüntüleme yeni abonelik sistemine dahil değildir. Ek olarak, GroupWatch, SharePlay ve Dolby Atmos Ayrıca reklamlı Disney+’a dahil değildir. Bir Disney sözcüsü, TechCrunch’a gelecekte üç özelliği de geliştirmeyi planladıklarını söyledi. İlanlara gelince; 15, 30 ve 45ikinci reklamlar abonelik sisteminde yer alacak ve saatte ortalama dört dakikalık reklam görüntülenecektir. Ayrıca içeriklerde çocuklara yönelik herhangi bir reklam bulunmayacaktır.
Türkiye’de maliyeti ne kadar?
Bugün abonelik fiyatlarında önemli bir artış uygulayan Disney+, ülkemizde yerel fiyatlandırma uyguluyor. Bu da ABD’de 10,99 dolar olan normal abonelik ücretinin ülkemizde 64,99 TL olmasını sağlıyor. Bu doğrultuda düşündüğümüzde Disney+ reklamları ile karşımıza çıkıyor. 40-50 TL Grubun bir fiyat etiketine sahip olabileceğini tahmin edebiliriz. Bu bahiste artık kesin bir rakam vermek mümkün değil.
Aklımızdaki soruya geliyoruz: Netflix’in mi yoksa Disney+’ın reklam abonelik sistemi mi daha iyi?
Gelelim en merak edilen şeye. Bilindiği üzere Netflix de geçtiğimiz ay belirli ülkelerde reklam aboneliğini kullanıma sunmuştu. Peki, büyük bir rekabet içinde olan bu iki büyük platformun uygun fiyatlı versiyonlarından hangisi daha uygun? Gelelim fiyatlara ve sunulan hizmetlere.
Netflix’in reklam aboneliğinin fiyatı $6.99 . Disney+’lar 6,99 dolar, 1 dolar daha değerinde. Netflix’in bu konuda önde olduğunu söylemek mümkün. Reklam görüntüleme bölümünde, hızlı bir şekilde yapabilirsiniz onlar aynı . Her iki platform da saatte dört reklamla bitiyor. Netflix 15 ve 30 saniyelik reklamları gösterirken, Disney+ 15, 30 ve 45 saniyelik reklamları gösterir.
Sunulan özelliklere bakacak olursak ortada büyük bir fark olduğunu görüyoruz. Netflix, Yalnızca 720p HD kalite sunuyor. Ayrıca, aynı zamanda bir cihazdanİzlemek mümkünken, reklamlı abonelikte İçeriğin %10’u kayıp. Yani Netflix kataloğunun tamamına erişemezsiniz. Öte yandan Disney+, Netflix’ten farklı olarak reklam aboneliği olanlara sunuyor. yüksek kaliteli görüntü görüntüleme sunmaya devam ediyor. Ayrıca yeni sistemde Tüm Disney+ içeriğine erişmek de mümkündür. . Her iki platformda da çevrimdışı görüntüleme ve indirme seçeneğinin olmadığını da ekleyelim.
Sonuç olarak Disney+’ın reklam abonelik sistemi biraz daha değerli olsa da sunduğu özelliklerde Netflix’i geride bıraktığını söyleyebiliriz. Peki siz bu bahis hakkında ne düşünüyorsunuz? Niyetlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.